Thumbnail
  • 15.05.2023

Değerli Okurlar,

Öyle zaferler vardır ki; sadece ülke tarihine değil, dünya tarihine yön verirÇağ kapatır çağ açar... Yüzyıllar boyunca içerisinde binbir güzelliği barındıran bu aziz şehir İstanbulun fethinin 570inci yıldönümünü anarken, Gazi Mustafa Kemal Atatürkün Bandırma Vapuru ile İstanbuldan çıkıp Samsuna vardığı, milli mücadele ateşinin yakıldığı Türkiye Cumhuriyeti için, yeni bir güneşin doğduğu 19 Mayıs 1919 tarihinden bugüne gerek askeri gerek siyasi birçok badireler atlatmış milli mücadele kahramanlarının torunları için hepimize armağan edilen 19 Mayıs Atatürkü Anma, Gençlik ve Spor Bayramımızı kutluyorum.

Bu mesleği değerli kılan; uçak altında, yağmur çamur, sıcak soğuk, yaz kış demeden binbir zorlukla emek veren çalışma arkadaşlarımın alın teridir. Gerek uçak teknisyeni olabilme süreçlerinin zor ve ciddi zaman alıyor olması, gerekse bu görevi icra ederken fizyolojik olarak arkadaşlarımı zorlayan şartlar, aslında mesleğin ne kadar önemli olduğunu bizlere gösteriyor. Uçak bakım teknisyeni, uçağın yerdeki patronudur. Her arkadaşım elindeki yetki ile karar vermeli ve sorumluluğunun farkında olarak hareket etmelidir. Sadece 24 Mayıs değil, bizim her günümüz özeldir. Tek bir güne sıkıştırarak arkadaşlarımın özverili çalışmalarını unutturamam. Bu uçaklar güvenli bir bakım sonrası uçabiliyorsa; bu, 365 gün yılmadan, yorulmadan çalışan arkadaşlarımın sayesindedir. Gerek uçuş ekipleri, gerek yolcular, gerekse şirketler uçuşlarındaki huzuru ve güveni uçak teknisyenlerine borçludur. Bu değerli mesleğin bir arada olabileceği tek platform da UTEDdir. Bu vesile ile hepinizin 24 Mayıs Dünya Uçak Teknisyenleri Gününü kutluyorum.

Mayıs ayının gelmesi ile yılın bir günü değil her günü elleri öpülesi annelerimizi hatırlayacağız. Müsaade ederseniz öncelikle şahsımı binbir zorlukla yetiştirmiş, yememiş yedirmiş, giymemiş giydirmiş cefakar annemin ve her daim yanımda olan sevgili eşimin, daha sonra sizlerin değerli annelerinizin, kendisi anne olanların ve anne adaylarının Anneler Gününü en içten dileklerimle kutluyorum.

Göreve geleli yaklaşık iki aylık bir süre geçti. Bu sürede neler yaptık, biraz da onlardan bahsetmek istiyorum:

Öncelikle ulaşabildiğimiz birçok şirket ile SHT-66 Yönetmeliği UTED Danışma Kurulu Toplantısıgerçekleştirerek süreçleri başlattık. Sektörü temsil eden ve edecek en önemli ve yetkin kurumun UTED olduğuna ikna ederek SHGM ile ortak akıl üzerinde uzlaşarak görüşmelerde bulunduk. Çözümün ana noktası; sorunlar ortaya çıkmadan önce müdahale edebilmekti ki, biz de komisyon masalarında yerimizi alarak iyi bir başlangıç yaptık. Bundan sonraki süreçlerin tamamında UTED olarak kararları kabullenip arkasından izleyen değil, kararlara yön veren taraf olarak bulunma gayretinde olacağız.

Kasada para yok nasıl organizasyon yapacaklar denilen bir ortamda; Concierge hizmetli, canlı müzikli, üye ya da değil ayırt etmeden, tüm camiamızı davet ederek 1000 kişilik muazzam bir iftar organizasyonu yaptık. Bununla birlikte sizlerin yardımları ve İyiliğe Uçanlar Derneğinin Kiliste kurduğu çadır ile depremzede vatandaşlarımıza iftar mutfağı açarak sayenizde Ramazan ayını anlamlı kıldık. Ankaradaki dostlarımızla yine iftarda buluşup yanlarında olduk. Henüz daha yanlarına gidemediğimiz diğer yurtiçi ve yurtdışı istasyonlarımızı da ilerleyen aylardaki programlarımıza aldık.

46 yıllık UTED dergimize yeniden can verip dijital dünya hapsinden kurtararak bu ay itibari ile THY, Pegasus, TdTeam, Corendon, Mavi Gök, My Technic, MNG Jet ve diğer şirketlerimize; İstanbul, Antalya, Ankara, İzmir ve tüm yurtdışı istasyonlarımıza yeniden basılı dergi göndermeye başladık.

Tahmini 3 milyon kişinin ziyaret ettiği TEKNOFEST Fuarında ilk kez UTED olarak standımızı açtık. Sadece öyle 1 masa 2 koltuk ile değil, rüzgar türbininden uçak motoruna, business koltuğundan yarışmaya katılacak sponsor olduğumuz Drone Takımına kadar ziyaretçilerimize 5 gün boyunca derneğimizi tanıttık.

Üye kartlarınızın basımı ile birlikte, tüm dernek avantajlarından yararlanabileceğiniz, hepimiz için bizlere kolaylık sağlayacak indirim anlaşmalarını yaptık, yenilerini de yapmaya devam ediyoruz.

UTEDi unutanlara ya da hiç bilmeyenlere anlatmak için sahaya indik. Dilimiz döndüğünce, gönlümüzden gelen en samimi sözlerle elimizi sizlere uzattık. Daha gidilecek görülecek el uzatılacak çok yer var, yolumuz uzunHep birlikte daha iyisi için çabalıyor olacağız. Çalışmalarımızın sürdüğü, lakin sonuçlanmayan onlarca konumuz var ancak bizler siyasetçi değiliz vaat değil ortaya koyduğumuz ve koyacağımız icraatlar ile desteğinizi istiyoruz.

Yapsınlar görelim! diyen dostlarıma şimdi de ben sesleniyorum. Biz yapmaya başladık, sizin desteğinizle daha iyisini de yapacağız. Bizim güçlenmemiz ve daha iyi işler ortaya koyabilmemiz için henüz adım atmamış arkadaşlarımızın da üyeliklerine ve desteklerine ihtiyacımız var. İki ay önce resmi kayıtlara göre 300lü rakamlardan aldığımız dernek üye sayımızı 3 binlere yaklaştırdık; ancak 15 bin sektör çalışanının olduğu yerde gücünü üyesinden alan UTED için bu sayı hala yeterli değil. Dernek sizin derneğiniz, ne kadar sahip çıkarsanız o kadar büyüyeceğine ve arzu ettiğimiz çözüm ve sonuçlara o kadar hızlı yaklaşacağımıza emin olabilirsiniz.

Demokrasiye sonuna kadar sahip çıkan bir sivil toplum kuruluşu olarak, görüşünüzün ne olduğundan bağımsız tüm
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarımızı sandıklarına oy kullanmaya, vatandaşlık görevlerini yapmaya davet ediyorum.